Pula - Dom hrvatskih branitelja, od 29.11. do 09.12.2018.

Deveti dan: petak, 7. prosinca

 

O slobodi govore: Ivana Dragičević, Danijel Žeželj, Velibor Čolić, Leonida Kovač, Tonko Maroević, Emir Imamović Pirke, Biljana Kašić, Mauro Ferlin...

Rajko Grlić nije prvi put na Doručku s autorom, ali je ove godine u goste Aljoši Pužaru došao kao pisac. Ipak se nisu zaobišle filmske priče.
O Puli: Festival u Areni je izgubio veselje. Pulski staff je zadržao ozbiljnost, ali je poklopac iz Zagreba unio nemaštovitost. To je ta tuga.
O Pragu: Došli smo na studij iz soft u hard varijantu socijalizma, ali nas je dočekala impozantna češka kultura. Kad smo se vratili, naši su filmovi naslijedili crni val, iz toga dojma o naraštaju nastao je pojam praškog vala, "škole" tu nema.

 

U Hop lektiri Vlado Šagadin i Štef Bartolić predstavljaju Helenu Janečić jednom pulskom VIIc. Raspravlja se o tome kada je i kako stigla Supermenova rodica. Onda djeca pitaju Janečić što je to queer. Janečić se zbuni, ali objasni. Aplauz.

 

U Pop lektiri Tanja Mravak i Kruno Lokotar moderirali su razgovor Lade Furlan Zaborac i tinejdžerske publike. Postignuto je visoko suglasje oko toga da većih naraštajnih promjena u komunikacijskim prioritetima nema: zabava, glazba i figure koje se kroz različite jezike prepoznaju i kreću osjećajno, refleksno, a ne mehanički.

 

Sa(n)jam knjige u Istri ne preskače Bertijev program: Ljubav na drugi pogled, u sjećanje na poučak Alberta Goldsteina o knjigama koje zaiskre sa zaboravljene police. Ove godine Tonko Maroević i Zvonko Maković o knjigama dva Alberta, Camusa i samoga Goldsteina.
Maković: Zlokoban alat kojim se širi strah, onaj strah koji je Camus prepoznao kao humus prošlog stoljeća, inflatoran i metastatičan, i društvene su mreže. Maroević: Bijeg u fantastično i nepoznato nerijetko je upravo prelazak u Slobodu.

 

U Razgovoru iza zavjese Paola Orlić s dvoje autora – Leonidom Kovač Mrđanom Bajićem. Predstavljanje monografije MRĐAN BAJIĆ: RASPRIZORUJUĆE TRANSVERZALE (Supervizuelna).
Kovač o naslovnom pojmu „rasprizorujuće“ kao rastvaranju prizora u nova značenja, potom i o Bajićevoj skulpturi: U njoj se znaju javiti i bića koja su kritična prema čovjeku kao središtu.
Bajić o svome radu na spomeniku Zoranu Đinđiću: Đinđićevo doba je jedino kada sam osjećao apsolutnu pripadnost zemlji u kojoj živim. Spomenikom smo željeli sačuvati jeku toga vremena, Đinđićev glas.

 

U programu Sloboda predstavljanje ŠEZDESETIH U HRVATSKOJ – MIT I STVARNOST (Školska knjiga, MUO), zbornika proizašlog iz istoimene studijske izložbe. Govorili su Ante Žužul, Miroslav Gašparović, Zvonko Maković, Ana Lederer i Adriana Prlić. Voditeljica Miroslava Vučić.
Žužul: Knjiga je sunovrat u vrijeme. Maković: Na našoj izložbi nije bilo fakea. Težili smo dokumentarnom štihu. Gašparović: U šezdesetima se društvo ubrzano kreće. Tata kupi mi auto postaje himna naraštaja.



Otvorenje izložbe slovenskog fotografa Tadeja Vaukmana DICK SKINNERS. Vaukman je osebujan umjetnik koji se protiv društvenih konvencija bori zagovaranjem skateboarding filozofije i punka. 






Fotografije © Tanja Draškić Savić i Manuel Angelini
Video-kronika © Vibor Juhas