Pula - Dom hrvatskih branitelja, od 1. do 10.12.2017.

  • Program

Da su nas dizajnirali za samoću, imali bismo ruke od dva metra kojima bismo se mogli sami obujmiti

Marina Vujčić predstavila je u četvrtak, u programu Suton s knjigom koji su vodili Andrea Matošević i Paola Orlić, svoj novi roman Pitanje anatomije. Odmah sam imala naslov za njega jer se bavi nezgodnim pitanjem anatomije, odnosno činjenicom da nam je evolucijom podvaljen dio tijela koji ne možemo sami dosegnuti, a to su leđa, odmah je napomenula. Iako danas više ne čita oglase u novinama, tijekom studentskih dana i sama se javila na oglas u novinama u kojem je stajalo ''Traži se djevojka za čitanje slijepcu'', a ta su druženja rezultirala dramom Podmornica za koju je osvojila nagradu Marin Držić.

Andrea Matošević komentirao je kako u ovom romanu, koji se bavi samoćama dvoje ljudi koji se upoznali preko neobičnog oglasa u kojem se traži milovateljica leđa, ˝Marina plete jednu vrlo kompleksnu priču koja je pitanje ekonomije, koja istražuje do kuda možemo doći s našim vlastitim tijelom, a s druge strane, otvara pitanje koji dio tijela od nas čini socijalna bića i u trenutku kada smo najautističniji u našem karakteru, što lik Florijana Bauera jest''.

Paola Orlić postavila je pitanje o razbijanju samoće kod glavnih likova, na što je Vujčić odgovorila kako su oboje svjesno izabrali samoću i kako u procesu pisanja nije mogla pronaći definiciju samoće koja ne uključuje trpljenje zbog iste.

Postavivši joj pitanje o motivaciji i intuiciji glavnog ženskog lika koji odluči slijediti svoj put i slikati, Vujčić je odgovorila kako je ona oduvijek htjela slikati, no nema baš nikakvog likovnog taleta, no jest odlučila slijediti jedan drugi put: - Dobar do života pisala sam u ilegali da bih, kao i Veronika, u zrelim godinama odlučila slijediti svoju intuiciju. Cijenim ljude koji imaju hrabrosti izabrati put koji je nesiguran i bez jamstva, kazala je, nadodavši kako pri književnim susretima sa srednjoškolcima uvijek ohrabruje učenike da slijede svoj put.

Napomenula je i kako jo je posao urednice u Hena comu jako pomogao u pisanju, a svoje autore tretira onako kako bi i sama voljela biti tretirana. - Svi moji junaci su naizgled obični ljudi u kojima se čitatelj može prepoznati, no u nekom trenu dogodi im se nešto neobično, nalik na bajku, objasnila je Vujčić privlačnost svojih romana, iako kraj uvijek uglavnom ostavi otvoren. – Neka kondicionalna stvarnost, dakle?, upitao je Matošević. – Da.